Isnin, 20 September 2010

tatkala menunggu hari kejadian..

entri ni di taip pada: 25 August 2010

Sibuk sgt duk mencari cinta sejati.. lelaki sejati.. yg konon nya boleh mengubat hati yg sunyi.. hahaha.. kdg2 sengal gak aku ni.. Bertahun single relax jee.. tp bila makin umur meningkat makin nk berpasangan plakk.. eee.. ntah apa2 laaah.. tp kan lumrah sumee tuu.. hehee..

Sikap peramah dan mesra alam aku wat aku mudah disenangi sesetengah pihak.. tp aku selalu ingat pesan arwah atuk.. dalam byk2 org suka berkawan ngn kita.. x mustahil ada yg meluat kat kita.. waspada laah.. so, makin aku dewasa makin aku faham reaksi manusia.. dan berhati2 berkawan..

Berbalik pada kisah cinta sejati.. nk masok 25thn da umur aku bulan September ni.. tp aku masih x jumpa lagi.. mak pernah tanyaa.. kawan2.. mak cik pak cik.. org2 sekeliling… huhu.. “bila nak kawen..” nk kawen camnaa.. pakwe pun xda.. huhu.. Mungkin salah sendiri.. apabila meletakkan kekecewaan cinta lalu sebagai satu perkara Fobia/penghalang utk melangkah ke cinta baru.. mcm sesetengah wanita/perempuan akan ckp bila kecewa..”oooh.. tertutup sudah pintu hati nii” cheewaah.. poyo abiss.. hahaha.. aku laah tuhh.. sampai ada sorg kawan aku nama A ckp, “ko asik ckp tertutup lah apa laah.. sbb tuh ko di uji dgn berjumpa yg salaah.. sbb Allah nk tunjuuk yg mana ada istilah tertutup pintu hati ni..” sonyap den kojap.. huhu..

Kecewa tuh sebenarnya pelajaran.. x rugi pun.. sakit sikit jee.. huhu.. sbb dari kekecewaan kita akan belajar berhati2 dan lebih mengenali org yg akan muncul dalam hidup kita.. ye x ye? Walaupun hakikat kekecewaan susah nk diterima.. tp perkara itu harus kita amek dari sudut positif salah satunya mengajar erti kecekalan..

Hurm.. untuk menjadi ceria setiap hari.. aku mesti cari seseorg utk wat aku hepi, wat aku bersemangat n berbunga.. seseorg itu x semestinya Kekaseh.. kdg2 kawan.. kdg2 org lalu lalang.. hahah.. salah aku adalah cepat jatuh hati kat seseorg.. huhu.. tp setelah terjadi satu kes baru2 nii.. wat aku terfikir dan tersedar dr tidur yg lenaaa…

Kenapa aku harus berasa sunyi ketiadaan lelaki bergelar kekasih dalam hidup ni. Padahal aku ada mak.. ada KRONI.. ada kawan2.. hurm.. lumrah?? Ye ke?? Tp aku ni kdg2 poyo sket bab2 perasaan ni.. Sbb kdg2 aku macam seorg yg xda perasaan kat lelaki.. tp bila jumpa yg wat hati aku vibrate 24jam tuuu.. aiseeh… huuhuu.. siapakaah diaaa...?? adusshhh...

So.. kajian dan penelitian telah aku buat.. Pendapat aku…
Bila aku suka seseorg.. belum tentu seseorang suka aku.. dan bila seseorg suka aku belum tentu aku suka seseorg tuuu.. Sbb mesti ada jeee yg wat hati ni konpiuss..
Tak kena taste ke.. aku gemuk ke.. bulat sgt ke.. haii.. mcm2.. tp aku x kisah.. apa yg aku dapat dari ctu adalaah..
Allah dah tetapkan siapa jodoh kita.. kalau aku kejar2 org yg aku suka tuh pun.. tp klu Allah kata dia bukan jodoh aku.. mmg tetap x jadik.. wat apa aku nk frust2 pasal semua ni.. x yah nk tension2.. sbb bukan kaya pun tensen nii.. utk tetapkan hati aku yg NEKAD nii.. aku ikot ckp mak “Buat Solat Istikharah”.. Sure pasni… aku x da buntu2.. insyaAllah.. amin..

3 cakap-cakap:

Tanpa Nama berkata...

wah...semangat kawan aku ni becerita tentang nukilan diri sdri...
teharu jgk aku mmbacanye....tp tang kawan yg "A"
2,aku compiuser skit...sapa la kan,,,mamat name "A" 2,,,sure baik,ensem,kacak,tampan,berkereta,hahahahaha...
aku tau aku tau...hehehehehe
good luck meng

nirizaman berkata...

hahahaha.. betul2.. [ape yg betul?]

: : memeng : : berkata...

ain: hahaha.. A tuh bkn si dia yg ko taw tuu.. hehe.. si A yg ko taw tuh.. x pernah mengungkap kan apa2 kata2.. huhu..

nini: ayoyo... apa sudah jadikk.. pening2 ka?? hihi

Catat Ulasan