Sabtu, 6 Ogos 2011

rasa nak mati

Letih nya rasa.. hari Jumaat tu aku balik lambat.. sbb mmg taw sgt jalan jem semua berpusu2 balik kampung.. aku lepak kat Hospital Selayang.. tempat aku keje.. sambil wat keje tetibe aku rasa mcm lapar sgt.. cis.. puasa cik mimie oiii.. yer mmg puasa.. tp sejak 2 3 minggu ni aku makin kurang selera makan.. apa pun x lalu.. mak pun da tak taw kenapa.. haishh..~~

ok.. aku rasa mcm buka nanti nak makan ayam golek.. lapar yg lain mcm plak.. huhu.. leka wat keje.. aku x perasan waktu hampir pukul 7.15.. aku belum pegi cafe beli apa2.. tp aku fikir xpa lah.. kurma mak kirim dalam bekas tuh ada lg.. sbb da seminggu aku mmg balik lambat jek.. sekalik... dengan penuh ghairah aku bukak bekas kurma tuh ada sebijik jek.. ooh... sekali dengar azan rasa syahdu plak.. mcm sedih sgt.. padahal sbb kurma tinggal 1 jek.. nie mmg kes aku lapar.. pas azan makan kurma sebijik minum air suam.. aku pun simpan laptop dan bwk sume brg g surau..

bukak2 surau gelap.. ok mungkin jumaat x ramai org.. sbb slalu ada jek org.. aku pun wat lah apa yg sepatutnya kan.. bila da g surau tuuu.. kann.. lepas maghrib ngaji sket sampai isyak.. lepas isyak terus balik sbb perut aku makin kuat kerongcong dendang syg dia.. haiishh..

dari masa berbuka td aku rasa semacam jek.. mcm nk mati jek malam tu.. nauzubillah.. belum puas aku memohon ampun, bertaubat pada Allah.. tp sumpah.. semacam aku rasa mlm tuu..

aku pun siap2 terus turun tempat park kete.. sunyi jek.. seram nihh.. (mcm jai ckp dalam KL Gangster) hehe.. pastuh aku masok lam kete lah kan.. xkan tgk jekk.. belum jadik Bumble Bee lagi kete aku tuu.. huhu.. ok merepek dah.. huhu..

aku pun teruskan perjalanan ke Kota Damansara umah kak bong.. tempat aku duk sementara bulan Ramadhan ni lgpun mak ada sana.. ok.. aku selalu ikut jalan kepong-Sg Buloh.. tp ntah napa rasa nak ikut jalan lain.. aku naik ke Bulatan Batu Caves pastu amek pukul 3 hala ke Kepong.. dalam perjalanan pun dah bapa kali kena hon.. mcm ngantok sgtt jek mata.. x nampak ada treler kat lane kiri.. aku main masok jek.. huhu..

pastuh balik kepada kes aku lapar.. aku nampak mcD.. woowww.. terujaa seeh.. tp 3 kali aku pusing x taw nak makan apa.. xda selera lansung.. tp laparrrrrrr~~~ last aku pusing kali ke 4.. aku amek keputusan beli Fries shakers tuh sbb mak suka makan.. tp bukan beli utk mak.. apekah.. reason ntah apa2.. huhu.. fries n milo.. sedapnya.. kuar sket dari simpang drive thru tuuu ada lori plak kat depan.. ada keta mcm rush nk lalu.. aku pun benti tepi..

ok.. skang bygkan muka aku.. yg tgh laparrr.. dan makanan di depan.. aku terus masok kan kentang buh perisa tuh kasik shake shake sket.. pastu.. lepas baca doa makan aku nampak ada sorg lelaki datang laju hala ke arah keta aku.. ke arah keta aku lah aku rasa.. sbb aku jek kat situ yg kebulur.. huhu.. makin laju lelaki tuh jalan ke arah aku bawak sesuatu kat tgn.. perghh... cuak..!! makin laju dia jalan.. makin laju aku suap kan kentang dalam mulut.. boleh??? sekali bila lelaki tuh da dekat n lalu bawah cahaya lampu jalan tu baru aku nampak dia bawak parang..!!!!!

apa?? P.A.R.A.N.G...????? Allah jer taw apa dalam hati aku.. klu jd apa2 kat aku sapa nak jaga mak..? sapa nak bayar hutang PTPTN aku..? sapa nak siap kan inventory checklist keja2 aku kat opis?? omg.. omg...~~~ aku mengucap 2 kalimah syahadah.. baca bismillahillazi.. sambil muka tetap pandang lelaki tuuuu.. kentang masih dalam mulut.. sempat kunyah.. (dalam hati.. sempat gak makan klu mati hr tu..) huhu.. mmg xleh pk apa2.. sampai xleh pk.. letak kentang kat tepi.. bawak keta blaaah aar dari situ.. kan....?? mimie suhana yg dalam kelaparan lupa utk berfikir.. isk isk isk..

lelaki berparang dalam jarak 3 meter dari keta aku makin wat aku ingat aku mati.. Ya Allah ampunkan aku terimalah taubatku.. cuak beb.. cuak sgt2.. hp dalam beg pun x sempat nak capai.. waaaaaa... sekali bila aku dah telan kentang yg aku makan td dengan air milo.. oohh pantas pulak otak aku berfikir utk blah dr situ.. tp sume nye jadik tergendala.. waaaa.. lelaki tuhh dah dalam jarak 2 meter camtuu.. aku hanya mampu berdoa.. bantulah aku..Ya Allah.. aku baca "La illahailla anta subhanaka inni kuntuminazzalimin..."

nenoo.. nenoo... tott toott... syukur ku panjat kan...!! keta Polis lalu.. lelaki td terus lari dari situu.. menghala ke jalan utama dan masok ke hutan kott... polis pun kejarr teruss.. dia kejaar ke x pasti... huhuh.. weehh.. aku dah macam pelakon tambahan dalam Drama Gerak Khas okeh.. apa lagik.. sebelum Si parang berlelaki itu datang balik.. aku masok gear n blah dari situ.. sambil ucap Alhamdulillah.. dan sambung makan.. huhuhu.. waaaaa..

Dugaan bulan Ramadhan.. hari 2nd keja sampai lewat malam kena "ketegur".. taw apa tuh??? ceer google eeh.. pastuh esoknya kaki cram nak drive balik keje malam.. pastuh mata ngantok sampai drive pun xnampak ujan pulak.. petir lagik.. dugaan... dugaannnn...~~~

moral of the story:
berfikir secara rasional utk bertindak.. jangan kerana lapar badan binasa..
dan aku tak nak balik lewat malam lagik...
sebab xnak lalu jalan jem petang2 aku balik lewat.. lebih baik lalu jem dari balik dalam penuh kecuakan dan kelaparannn...~~~~

Syukur aku masih bernyawa.. masih berpeluang merasa Ramadhan ini.. dan berpeluang rebut peluang beramal dan mohon keampunan Allah Yang Maha Esa..

Salam Ramadhan..

2 cakap-cakap:

Princess Camelia berkata...

hahahaha!!!!
tapi kesian jugak
alhamdilillah umimie ader lagi
AMIN~

Apau berkata...

ni adaptasi novel mana ni meng?

Catat Ulasan