Khamis, 24 Februari 2011

Ketika Tasbih Bertaburan..

......merata2 aku jumpa benda ni.. apa ke jadah ntah duk merata2.. aku pun pelik apa kebenda.. sbb masa aku smayang subuh pg td benda ni lekat kat dahi masa sujud.. terpaksa smayang balik semula sbb aku x kusyuk.. huhuhu..

pas smayang, aku pun kutip2.. bila dah kutip sume kumpul kan.. upe2nye TASBIH.. huhuh.. bila aku nak sambung2 kan tasbih nii, aku teringat plak kisah tasbih ni..

Masa tuh aku form 3 ke form 4 ntah.. x hengat sgt.. tp apa yang pasti, sejarah telah terbentuk..

Di suatu pagi yang sangat sejuk mejuk.. kompom tdo sgt2 best.. aku yang mmg pesen susah bangun pagi nihhh apa lagi, tarik selimut laaaaah.. jam dah nak kul 5.30, mak dah kejut2 aku x bgn2 gakk.. degil.. sampai skang susah nk bgn tdo.. adoyaiii.. sbb tuh jodoh xsampai2 lagikk.. hahahahaha..

ok sambung balik.. mak kejut baik punya..
"adik.. bgn syg mak.. bgn dah kul 5.30 nii.." tuh 1st attempt.... dia kejut mcm tuh utk 2 and 3 attempt.. dah lepas 3 xda ckp baik2 daah....
"hey MIMIE.. bgn laah.. apa nak jadik kau ni haaa.. susah bgn pagii.."
aku terkejut nye pasal aku bgn laaah..
"yelah mak.. adk ngah bgn lah nii..."
sekali mak blah g tempat smayang dia.. aku yg agak bengap time tuuu.. pi tdo balikkk..
apa lagi.. iblis pun buai2 aar aku ngan mimpi2 indah kan.. kan iblis kan.. iblis tol laah...

dalam mimpi tuh.. aku ngah g menjala ikan.. masa ngah tebar jala tuhhh, jala tuu tersangkut kat muka akuuu.. adoiiiii.. sakitnyeeee.... 2 kali plak tuuu...
tetibe aku tersedar... errrkkk... bukan jala... TAPI...

T.A.S.B.I.H.. tasbih laah upa nya yg hinggap kat muka aku sebanyak... 2 kali.. 2 kali tuh beb..!! birat wehh.. terpisat2 sambil menahan sakit aku tgk jam..
Ya Allah.. dah pukul 6.30.. dah lewaat aku nak smaayang.. nk g skolah lg.. Kepantangan mak aku solat dah nk akhir2 waktu nii.. uhuhuhu...~~~
apa lagi sebelum kena libasan ke 3, aku cabut masok bilik air.. mandi, dah smayang.. tgh aku duk ngaji tuh mak ckp...

"mak bukan benci adk.. mak wat mcm ni nak didik.. mak nak anak mak jadik anak yg baik..."
uhuhu.. touching jekk bunyik nyee pg tuuu.. uhuhu..
mak kata lagi..."haaa.. ni baru best kan.. ada hiasan kat muka.. hahahaha..."
selambe aku kena gelak.. huhu.. mak kata lagi "xpa lah dik.. ni lah dia.. syg kan ank tangan2 kan..." huhu...

pas abeh drama sebabak tuh, aku siap2 nk g skolah.. sampai skolah ada org tegur..
muka ko apehal haa.. ada bulat2.. aku x jawab sbb klu jawab.. kompom kena gelak wehhhhhh... puas gak nk ilang kan.. hahahahah

tp dr peristiwa TASBIH tuh, byk wat aku kenal diri, bagi motivasi kat diri.. walaupun aku masih susah bgn pg.. uhuhu..<------xreti insaf betol..

aku mmg slalu kena marah ngn mak.. sikap susah bgn pagi slalu wat mak tensen.. uhuhu..
bkn mak jek.. kawan2 aku punn... bkn aku xtaw hakikat itu, tp......... adeh.. xtaw lah nk kata apa.... mak tuh, xkan marah klu aku dalam keadaann jaga, tp klu aku tdo je.. mula dia nk bengang.. sbb kang susah nk bgn.. huhuhu... tp dalam bab2 lain aku xde kena marah.. bab susah bgn tdo jeek.. sbb dia x suka aku smayang lambat.. uhuhu.. mekaseh mak..

...maaflaah mak.. saya akan buat yg terbaek utk berubah...

...maaf jugak kat kawan2 serumah yg slalu stress nk kejut aku..

huhuhuhuhu... tp xda lah selalu sgt kan.. kan... kan..??

hehhhehehe... syg korg semuaaaa.. la la laaa~~~~~~ tasbih nye pasal, pecah rahsia aku.. haha

5 cakap-cakap:

Lady Giggle berkata...

nanti sy kirimkan tasbih baru kat meng.. k... kutip la dulu ape yg ade buat mse ni..kalau ble tebuk la biji kacang kalau tak cukup biji tasbih.. bwahahaha...sayang meng!

Bunga Bunga Hutan berkata...

kan seronok kne libas?? ahaha

this is a story about a girl... berkata...

kak long mmg ssh bgn pg.nah da tmpr kuat2 pon x bgn2 gak.hahahah kantoi sudah
memori:mak blik dr surau time bln pose tgk nah x bgn subuh lg.dgn itu mak pon bersuara
"assolatuhairumminannaum" byk2 kali.hehehe~

cHubby guRLz berkata...

mak sayang kan ko tu meng sbb ko sorang aje harta dia dunia akhirat.

kak yang berkata...

huhu...i tau cite nih...hehe...tula bile mau berubah bgun awal2...hehe...kyg rase mie kne kawen dlu kot baru boleh berubah sb da ad komitmen...skg ni solo molo lg so xd benda nk dipikirkan sgt sb tuh masih dgn hobi suke bgun tdo lewat..tp xpe, janji solat jgn tinggal k...hukhukhuk

Catat Ulasan